Case│Det blå sygesikring - Syntesemedia
22948
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-22948,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2,vc_responsive
CASE │ DET BLÅ SYGESIKRING
Når hele Danmark skal have besked
Udfordringen

 

Den 1. august 2014 ændrede reglerne sig for den offentlige rejsesygesikring. Fra den dag kunne danskerne ikke længere bruge deres gule sundhedskort som dokumentation for deres ret til offentlig sundhedsbehandling i EU og EØS-lande. I stedet skulle vi alle have det blå EU sygesikringskort.

Resultater

 

Efter kampagnen var 96% af den danske befolkning opmærksomme på at lovændringerne var trådt i kraft.

78

% af befolkningen havde pr. 1/8 2014 et blå sygesikringskort

84

% af hele befolkningen kendte til betydningen af ændringerne

50

% af dem, der ikke havde kortet, ville bestille indenfor et par uger

Strategi

 

Kampagnen skulle dels sikre, at alle danskerne var klar over ændringen i den offentlige rejsesygesikring og dels sikre, at de påvirkede fik et blåt EU-sygesikringskort, inden de rejste udenlands.

 

Den brede målgruppe taget i betragtning, lagde vi vægt på en stærk synlighed på tv, printmedier, outdoor og online-medier. Disse aktiviteter blev suppleret med en netværksbåren informationsindsats samt en opfølgende dialog-indsats henvendt borgerne båret af Facebook og events.
Kombinationen at brede offline medier og intelligente digitale marketingsløsninger gjorde, at vi overperformede på alle relevante parametre.
Video materiale