Case│Begravelse Danmark - Syntesemedia
22370
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-22370,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2,vc_responsive
CASE │ BEGRAVELSE DANMARK
Gribende storytelling på tværs af medier
Udfordringen

 

Begravelse Danmark stod med en udfordring i forhold til kendskab – hjulpet som uhjulpet. På trods af at være Danmarks absolut største kæde af bedemænd var kendskabet til forretningen kun marginalt bedre end konkurrenternes.

Resultater

 

Over 14 måneder og 3 kampagneburst hjalp vi Begravelse Danmark til fremgang på relevante parametre.

300

% stigning i uhjulpet kendskab

8

gange højere kendskab end deres konkurrenter

64

% kender nu til brandet Begravelse Danmark

Strategi

 

I samarbejde med Syntese Media udviklede Begravelse Danmark en mediestrategi der fokuserede på flere kampagneperioder af 6 ugers varighed.

 

Kampagnen var på alle medier målrettet kvinder 40-60, da kundens erfaringer viser at det oftest er datteren eller svigerdatteren der håndterer kontakten til bedemanden.

 

3-4 ugers TV-kampagner blev bakket op af  indrykninger i dagblade og magasiner som var med til at forlænge kampagneperioden og få den til at syne af mere.

 

Slutteligt var der en markant tilstedeværelse på online medier, heriblandt også facebook. Facebook er ikke længere kun for en yngre målgruppe, og da kampagnen i høj grad var båret af smukt videomateriale, var mediet oplagt.
Indsigter

 

Ved hjælp at sociale medier har det været muligt at belyse vigtige indsigter for kunden. Eksempelvis var brugerne meget priskritiske over for bedemandsforretninger, en kritik som har været mulig at tilbagevise med konkret og reel kommunikation omkring emnet.

 

Via en post-test blev det konkluderet at hele 76% var enten “positive” eller ”meget positive” over for Begravelse Danmarks kampagneunivers.
Video materiale