Case│Fitness World - Syntesemedia
23535
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-23535,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2,vc_responsive
CASE │ FITNESS WORLD
Fra 30.000 til 300.000 kunder
Udfordringen

 

Fitness World ville være landsdækkende og være den største kæde i Danmark. De revolutionerede fitness markedet i DK med en helt ny tilgang og et helt nyt mind-set til markedet.

Resultater

 

I løbet af kampagneperioden, fik vi skabt stærke og profitable resultater. Vi fik f.eks. prisen på en ny kunde fra 600 kr. ned på 74 kr.

270000

nye kunder

74

kr. kostede det at få en ny kunde

90

nye centre åbnede på nationalt plan

Strategi

 

Den overordnede strategi havde fire fokusområder, hvor salg havde højest prioritet:
1.   Salg – Nye medlemmer – til lavest mulig pris

 

2.   Positionering af Fitness World

 

3.   Åbning af nye centre – Lokalt kendskab

 

4.   Være “Top of mind” i målgruppen og øget kendskab
Til opgaven skulle Fitness World bruge en samarbejdspartner som kunne arbejde tæt sammen med marketingafdelingen og reklamebureauet for at sikre en stigende vækst, massiv tilstrømningen af nye medlemmer og åbninger af alle nye centre over hele landet.

Testimonial

 

Syntese Media blev blandt andet valgt på baggrund af evnen til at forhandle medier til markedets bedste priser og 100% objektiv rådgivning.

 

“Vi var kunde hos mediebureauet Carat men vi følte os overset. Vi havde brug for et bureau der var skarpe på at forhandle gode priser på medier, stærke på strategi, transparens, objektivitet, fleksibilitet og derfor valgte vi Syntese Media som bureau. Vi oplevede flotte resultater allerede tidligt i samarbejdet”

 

Indehaver og Marketingdirektør, Sophie Rossing